Livrarea produselor
Produsele comercializate de catre MB Market (https://www.mbmarket.ro) sunt livrate folosind servicii de curierat rapid.
Toate produsele sunt noi si livrate in ambalajul original al producatorului.
Daca unul din produsele comandate nu se afla pe stoc, va vom contacta telefonic sau pe e-mail pentru a va comunica un termen aproximativ de livrare.
Nu se fac livrari in zilele de sambata si duminica si in zilele de sarbatori legale.
Produsele comandate pot proveni uneori din depozite diferite si vor fi livrate separat, dar intr-un interval foarte apropiat de timp.
MBMarket livreaza produsele oriunde in Romania prin curierat rapid, in termen de maxim 5 zile de la confirmarea comenzii pentru produsele aflate in stoc. Costul transportului este de 15 lei, atat pentru Bucuresti, cat si pentru toate localitatile aflate in aria de livrare a firmelor noastre de curierat. La comenzi de peste 299 lei transportul este gratuit. Tarifele nu variaza in functie de greutatea coletului. In cazul in care va aflati in afara ariei de acoperire a firmelor de curierat cu care colaboram, va vom contacta telefonic pentru identificarea celei mai bune solutii de livrare.
Comenzile primite pana in ora 13 se proceseaza in aceeasi zi. Comenzile primite dupa ora 13 a zilei in curs se vor procesa a doua zi.
Daca unul din produsele comandate nu se afla pe stoc, va vom contacta telefonic sau pe e-mail pentru a va comunica un termen aproximativ de livrare.
Nu se fac livrari in zilele de duminica si in zilele de sarbatori legale, iar in zilele de sambata, produsele se livreaza doar in zona 0 a curierilor nostri.
Produsele comandate pot proveni uneori din depozite diferite si vor fi livrate separat, dar intr-un interval foarte apropiat de timp.
Tarife:
Cargus oriunde in tara (inclusiv sate si comune)
Livrare in 1-3 zile. Comanda ta pleaca din depozitul nostru in maxim 5 zile (exceptie fac perioadele aglomerate, sarbatorile legale in care termenul de livrare poate fi mai mare). Daca ai o urgenta, ne poti contacta la nr 0723060229 sau sa ne trimiti un email la contact@mbmarket.ro Iti promitem ca vom face tot posibilul sa expediem comanda in cel mai scurt timp.
Grila de calcul in functie de valoarea comenzii
• 0 lei - 299 lei: 15 lei pentru livrare la domiciliu
• 299 lei - sau peste: 0 lei (Livrare gratuita)
Returnarea poduselor si retragerea din contract
In cazul in care nu sunteti multumit de produsele noastre, fie le puteti returna in termen de 14 zile calendaristice conform legii, cu garantia returnarii banilor, fie va putem inlocui produsul cu un altul similar in maxim 3 zile lucratoare din momentul confirmarii.
Inainte de trimiterea produselor neconforme sau comandate eronat, va rugam sa completati formularul de retur aflat pe site la sectiunea “Returnare produse” sau sa informati MBMarket prin intermediul e-mail-ului sau al telefonului (apel sau sms).
Costurile de transport aferente returului vor fi suportate de catre client. Este de preferat ca produsele sa fie trimise prin curier rapid. Pentru sugestii si reclamatii, ne gasiti fie pe adresa de e-mail contact@mbmarket.ro, fie la numerele de telefon afisate pe site.
Contravaloarea produselor returnate va fi inapoiata intr-un cont bancar pe care ni-l veti furniza dumneavoastra in cazul comenzilor care au fost achitate prin ramburs sau in contul bancar din care s-a efectuat plata online prin intermediul procesatorului de plati in cazul platilor cu card, in termen de 14 zile calendaristice de la primirea notificarii de retragere de la client, rambursarea putand fi amanata pana cand coletul intra in posesia SC Media Business Agency SRL sau pana cand ne trimiteti o confirmare privind expedierea coletului.
Adresa la care trebuie sa ajunga produsele va va fi comunicata ulterior. Produsele trebuie ambalate in ambalajul in care le-ati primit sau intr-un alt ambalaj rezistent.
Pentru comenzile platite cu cardul suma va fi returnata pe acelasi card utilizat la tranzactionare, in decurs de 3-14 de zile de la acceptarea returului.
Excepție de la retur
Nu se pot returna următoarele categorii de produse:
• produse fabricate, confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator (hainute personalizate, trusouri brodate cu numele / data si textul clientului)
• produse care au fost expres adaptate/confecționate la cererea expresă a consumatorului
• produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate/purtate de consumator (ex: produse de igienă desigilate, articole vestimentare, lenjerii intime, accesorii intime sau orice produs pentru mămici/copii care intră în contact cu organismul uman sub orice formă, produse de hrănire, etc)
Acceseaza formularul de retur aici: link formular retur
Pentru a incepe procesul de returnare te rugam sa introduci adresa de email sau numarul de telefon si ID-ul de comanda. Nu stii numarul de comanda? Il regasesti in contul tau, in dreptul comenzii, in email-ul de confirmare comanda sau ni-l poti solicita noua printr-un sms la nr 0723060229 care sa cuprinda urmatoarele informatii: Numele pe care l-ai folosit la inregistrarea comenzii si mentiunea "ID comanda". Vom reveni catre tine in cel mai scurt timp (L-V 10-17)
Termenul in care poti accesa formularul de retur este de 14 zile de la expedierea comenzii.
⭐ Selecteaza articolele pe care doresti sa le returnezi din comanda ta. Poti returna comanda integral sau partial.
⭐ Poti selecta optiunea prin care ne soliciti noua sa facem comanda la curier pentru tine. In acest caz te vom contacta pentru a stabili ziua in care curierul poate sosi sa ridice produsele. Costul de transport este de 15 lei pe care ii vom retine din contravaloarea produselor returnate.
⭐ Completeaza contul bancar in care vom face viramentul in maxim 14 zile lucratoare de la primirea returului.
Te rugam ca produsele returnate sa fie in ambalajele originale, cu etichetele primite si nepurtate. In cazul in care la receptionarea returului se constata urme de purtare, ne rezervam dreptul de a nu restitui contravaloarea produsului sau de a retine un procent din valoarea acestuia. Produsele returnate care nu indeplinesc conditiile de retur, vor fi pozate la receptia in depozit si transmise clientului. Mai multe detalii referitoare la diminuarea valorii produsului le regasesti in pagina.
Nu se pot returna următoarele categorii de produse:
• produse fabricate, confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator (hainute personalizate, trusouri brodate cu numele / data si textul clientului)
• produse care au fost expres adaptate/confecționate la cererea expresă a consumatorului
• produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate/purtate de consumator (ex: produse de igienă desigilate, articole vestimentare, lenjerii intime sau orice produs pentru mămici/copii care intră în contact cu organismul uman sub orice formă, produse de hrănire testate, etc)
Diminuarea valorii produsului
Din momentul livrarii catre client a produselor comandate, acesta este raspunzator de modul in care probeaza articolele vestimentare, incaltamintea sau manuieste articolele din categoria de botez (lumanari, trusouri, articole fragile). Cumparatorul poate verifica calitatea produselor, caracteristicile acestora fara a le uza, utiliza, spala si fara a le distruge ambalajul. In momentul in care acesta constata ca produsul nu este conform asteptarilor sau nu este multumit de calitate, prezinta defecte de fabricatie, are responsabilitatea de a informa reprezentantii site-ului mbmarket.ro prin email la adresa contact@mbarket.ro, telefonic la nr. 0723060229 sau sa completeze formularul de retur unde are posibilitatea de a incarca si poze.
In cazul in care clientul a utilizat, probat produsul si acesta poate fi curatat, reparat, se poate aplica politica de diminuare a valorii produsului prin care comerciantul va restitui un anumit procent din valoarea produsului returnat (valoarea retinuta reprezentand costurile de reparatii).
In cazul in care produsul se returnează ca în condițiile în care a fost livrat inițial suma rambursată va fi identică cu cea achitată, cu excepția cheltuielilor de transport. În cazul în care produsul nu este returnat ca in starea inițială (în sensul că nu mai poate fi comercializat ca nou) se va aplica principiul diminuării valorii. Produsele de vestimentatie si incaltaminte spalate sau cu urme de purtare nu beneficiaza de diminuarea valorii, incadrandu-se la exceptii privind returul.
De asemenea, jucăriilor cu urme de folosire sau zgarieturi, deformari samd. care nu mai pot fi comercializate ca noi li se va aplica principiul diminuării valorii.
Cazuri in care se aplica diminuarea valorii produsului returnat:
Returnarea produselor fara ambalajul original sau impachetate intr-un mod in care afecteaza starea/calitatea produsului (ex: hainute mototolite, ambalate necorespunzator si care necesita tratament de refacere prin calcare)
Urme lasate pe hainute sau incaltaminte (talpa murdara) in urma probarii produselor.
Garanții și Reclamaţii cu privire la Produse
MBMarket.ro comercializeaza doar produse noi, verificate in prealabil expedierii catre client, insotite de documente fiscale. Produsele din gama de imbracaminte, incaltaminte (care intra in contact cu organismal uman) si cele care nu sunt considerate ca fiind de folosinta indelungata, nu beneficiaza de garantie.
Produsele comercializate pe site-ul nostru beneficiaza de garantia legala de conformitate si respecta termenele conform legii 449/2003.
Factura transmisa prin e-mail sau in colet (in cazul in care este ceruta in mod special) tine loc de Certificat de Garantie.
Toate jucăriile comercializate de MB Market din depozitul propriu sau al partenerilor beneficiaza de garantie pentru o perioada de luni de la data achizitiei.
Nu fac obiectul garantiei produsele care prezinta defecte fizice precum: lovituri, crapaturi, ciobiri, componente/piese arse sau plesnite etc., etichete sau sigilii de garantie deteriorate, indepartate sau modificate, produsele utilizate in conditii neadecvate (tensiuni de alimentare necorespunzatoare, supunerea la variatii mari de temperatura si presiune, socuri mecanice, manipulare incorecta, utilizarea produselor in conditii de umiditate, praf, noxe sau sub actiunea substantelor chimice etc.), setari si instalari incorecte, prize fara impamantare, patrunderea de lichide, metale sau alte substante in interiorul echipamentelor, interventia mecanica sau plastica asupra produselor, conectarea sau deconectarea anumitelor componente in timpul functionarii echipamentelor.
Pasii de urmat in cazul in care doresc sa fac un schimb de produs, marime / model
⭐ Daca doresti inlocuirea produsului cu o alta marime sau un alt model, urmeaza pasii pentru retur, mentionati mai sus.
⭐ Dupa ce ai generat returul pentru produsele pe care doresti sa le schimbi, plaseaza o noua comanda cu marimile dorite. Poti opta pentru a schimba marimea, modelul si poti adauga suplimentar produse in comanda.
⭐ Noua comanda se poate achita online, ramburs sau prin transfer bancar in functie de optiunea ta.
⭐ Contravaloarea produselor returnate la comenzile de schimb se va face in maxim 14 zile de la primirea returului.
Pasii de urmat in cazul in care doresc sa fac un schimb de produs, marime / model
⭐ Daca doresti inlocuirea produsului cu o alta marime sau un alt model, urmeaza pasii pentru retur, mentionati mai sus.
⭐ Dupa ce ai generat returul pentru produsele pe care doresti sa le schimbi, plaseaza o noua comanda cu marimile dorite. Poti opta pentru a schimba marimea, modelul si poti adauga suplimentar produse in comanda.
⭐ Noua comanda se poate achita online, ramburs sau prin transfer bancar in functie de optiunea ta.
⭐ Contravaloarea produselor returnate la comenzile de schimb se va face in maxim 14 zile de la primirea returului.
Ce prevede legea returnării produselor?
În România, returnarea produselor este reglementată de Legea nr. 449/2003 și Ordonanța de Urgență nr. 34/2014. Aceste acte normative au fost concepute pentru a proteja drepturile consumatorilor și pentru a asigura faptul că aceștia pot returna produsele achiziționate în anumite condiții. În esență, aceste legi garantează faptul că oricine a cumpărat un produs are dreptul de a-l returna în cazul în care nu este mulțumit de calitatea acestuia sau dacă a constatat că produsul are un defect.
Conform prevederilor acestor legi, consumatorii au următoarele drepturi:
• dreptul de a returna produsele achiziționate la distanță, cum ar fi cele cumpărate de pe un magazin online, în termen de 14 zile calendaristice fără a fi nevoiți să justifice decizia de returnare;
• dreptul de a returna produsele în aceeași stare în care au fost primite, fără a fi nevoiți să plătească vreo taxă suplimentară;
• dreptul de a alege orice mijloc de transport convenabil pentru a returna produsele, cu condiția ca acestea să fie returnate în aceeași stare în care au fost primite;
• dreptul de a beneficia de restituirea contravalorii produselor este garantat, fără întârzieri nejustificate, și în orice situație, suma trebuie returnată în termen de maximum 14 zile de la momentul în care comerciantul a fost notificat cu privire la decizia consumatorului de a returna produsele;
• dreptul de a fi exonerați de orice responsabilitate în cazul oricărei diminuări a valorii produselor, cauzată de manipularea acestora în alt mod decât cel necesar pentru a evalua natura, caracteristicile și funcționarea acestora.
De asemenea, și comercianții au o serie de drepturi, cum ar fi:
În ceea ce privește procesul de returnare a produselor, comercianții au dreptul de a stabili propriile politici de returnare. Aceasta este o parte esențială a procesului, deoarece permite comerciantului să-și stabilească propriile reguli în concordanță cu legislația în vigoare și cu drepturile consumatorilor. Politicile de returnare trebuie să fie clare, ușor de înțeles și accesibile pentru toți clienții, pentru a evita orice neînțelegeri sau conflicte.
În anumite situații, comerciantul are dreptul de a refuza returnarea produselor. De exemplu, dacă produsele au fost desigilate sau utilizate necorespunzător de către consumator, comerciantul poate refuza returnarea acestora. Este esențial ca aceste condiții să fie comunicate în mod clar consumatorilor, pentru ca aceștia să fie conștienți de responsabilitățile pe care le au în procesul de
returnare.
Un alt aspect important este obligația comerciantului de a informa consumatorii despre dreptul lor de returnare și modalitățile de exercitare a acestuia. Aceasta este o obligație legală, dar și un pas important în construirea unei relații de încredere cu clienții. Informarea consumatorilor poate fi făcută atât în magazin, cât și online, sau prin alte metode de comunicare, precum e-mailul sau mesajele text.
Comerciantul are de asemenea dreptul de a rambursa suma plătită de consumatori în cazul returnării produselor. Legea prevede că această sumă trebuie returnată în termen de 14 zile calendaristice de la data la care comerciantul a fost informat despre decizia de returnare a produsului. În cazul în care comerciantul nu a informat consumatorul despre condițiile de returnare, termenul de 14 zile poate fi prelungit până la un an.
Excepții de la dreptul de retur
În conformitate cu prevederile Legii nr. 449/2003 referitoare la vânzarea produselor și garanțiile aferente, există categorii specifice de produse care, indiferent de motivele invocate, nu pot fi returnate de către consumatori. Aceste categorii includ:
• Produsele confecționate conform specificațiilor sau personalizate conform dorințelor consumatorilor.
• Ziarele sau alte publicații periodice care nu au fost livrate în cadrul unui abonament.
• Produsele care au fost desigilate după livrare și nu pot fi returnate din cauza naturii lor (CD-uri, DVD-uri, casete video sau software-uri).
• Bilete pentru călătorii cu avionul sau trenul, bilete pentru concerte, rezervări la hotel, închirieri auto și servicii de catering rezervate pentru perioade sau date specifice.
• Produsele susceptibile de deteriorare sau expirare rapidă, precum alimentele, băuturile sau medicamentele.
• Produsele utilizate necorespunzător de către consumatori, care au suferit daune în urma acestei utilizări inadecvate.
• Produsele susceptibile de a fi copiate, cum ar fi jocurile video, filmele sau muzica.
• Nu fac obiectul garantiei produsele care prezinta defecte fizice precum: lovituri, crapaturi, ciobiri, componente/piese arse sau plesnite etc., etichete sau sigilii de garantie deteriorate, indepartate sau modificate, produsele utilizate in conditii neadecvate (tensiuni de alimentare necorespunzatoare, supunerea la variatii mari de temperatura si presiune, socuri mecanice, manipulare incorecta, utilizarea produselor in conditii de umiditate, praf, noxe sau sub actiunea substantelor chimice etc.), setari si instalari incorecte, prize fara impamantare, patrunderea de lichide, metale sau alte substante in interiorul echipamentelor, interventia mecanica sau plastica asupra produselor, conectarea sau deconectarea anumitelor componente in timpul functionarii echipamentelor.